Води курсове, насочени към културата и развитието на конкретен регион, етническа или всяка друга група (в т.ч. интегриране на етнически или религиозни групи, развитие на региони).
Формулира и прилага математически модели и други методи, за да подобри структурата и да тълкува информацията, която помага на управителите за взимане на решения, изграждане на политиката на фирмата и други. В някои случаи създава специални програми за обработка на информация или оптимизира вече съществуващи такива. Обикновено се концентрира върху събирането и анализа на информация.
Мениджърът “Маркетинг” идентифицира потенциалните възможности, разработва стратегия и ръководи нейното реализиране с цел налагане на фирмената марка на пазара, рекламата и дистрибуцията на продуктите на компанията.
Направлява изследвания, приготвя доклади, съставя планове, които да служат за разрешение на икономическите проблеми, свързани с дистрибуцията на стоки и реализация на продукцията като цяло. Събира и обработва икономически и статистически данни.