Мениджърът “Маркетинг” идентифицира потенциалните възможности, разработва стратегия и ръководи нейното реализиране с цел налагане на фирмената марка на пазара, рекламата и дистрибуцията на продуктите на компанията.
Изследва атмосферните явления и тълкува метеорологични данни, събрани от земната повърхност, въздушни станции, сателити или радари, за да подготви доклади или прогнози за обществени или други нужди.
Изследва растежа, структурата, развитието и други характеристики на микроскопични организми като бактерии, водорасли,плесени, клетки. Включително медици - микробиолози, които изучават връзката между организми и болести или ефекта на антибиотиците над микроорганизмите.
Изучава произхода, развитието и управлението на политическите системи. Изследва широк диапазон от предмети като взаимоотношения между държавите, религията и институциите на отделните държави или политиките на малки градове до тези на големите столици. Изучава теми като обществено мнение, вземане на политически решения и идеология. Анализира структурата и управлението на правителствата и на отделни политически права. Ръководи публични дебати, анализира електронни резултати или публични документи.
Извършва писмени и устни преводи от български на съответния чужд език и обратно, като следи за точното възпроизвеждане на съдържанието на предоставените текстове при спазване на граматическите правила.