Планира, организира, ръководи и контролира производствената дейност на предприятието. Осигурява безопасни условия на труд и изграждането на нови производствени мощности.
Изследва структурата и химичните характеристики на различни естествени или изкуствено създадени материали, включително метали, сплави, каучук, керамични изделия, полимери, стъкло. Търси начини да комбинира металите и да подобри тяхната здравина.
Прави проучвания, анализира, записва и тълкува миналото, както е записано в източниците, които могат да бъдат правителствени или институционални архиви, записки, вестници и други издания, снимки, интервюта, филми и непубликувани ръкописи като лични дневници или писма.
Проверява правилната стойка на пациента или установява гръбначни изкривявания, вероятно причинени от дизфункция на нервната система, помага за подобряване на структурата на тялото. Изследва пациента за да установи източника на смущения. Назначава терапия на пациентите според специфичните заболявания (например – упражнения, почивка, диети).
Планира и продава настаняване в хотели и други туристически и транспортни услуги за клиентите на туристически агенции. Избира и определя начините за транспортиране, условията за настаняване и цените за исканите услуги според желанията на клиентите и избраните дати.
Оценява степента на повреда в говора на пациента и препоръчва решения за проблемите му. Учи пациента на алтернативните начини за общуване. Прави проучвания относно речевите и говорни дефекти.
Мениджърът “Маркетинг” идентифицира потенциалните възможности, разработва стратегия и ръководи нейното реализиране с цел налагане на фирмената марка на пазара, рекламата и дистрибуцията на продуктите на компанията.
Изследва атмосферните явления и тълкува метеорологични данни, събрани от земната повърхност, въздушни станции, сателити или радари, за да подготви доклади или прогнози за обществени или други нужди.