Проверява правилната стойка на пациента или установява гръбначни изкривявания, вероятно причинени от дизфункция на нервната система, помага за подобряване на структурата на тялото. Изследва пациента за да установи източника на смущения. Назначава терапия на пациентите според специфичните заболявания (например – упражнения, почивка, диети).
Оценява степента на повреда в говора на пациента и препоръчва решения за проблемите му. Учи пациента на алтернативните начини за общуване. Прави проучвания относно речевите и говорни дефекти.
Преподава начални и предучилищни уроци на деца с физически и умствени недъзи. Включва учители, които работят с глухонеми деца и преподаватели, които преподават основни теоретични и жизнени умения на умствено недоразвити.
Директорът на училище планира, организира, ръководи и отговаря за осъществяването на държавната и училищната политика в областта на образованието, учебно-възпитателния процес и цялостната административно-управленска и финансова дейност в училището.
Изследва атмосферните явления и тълкува метеорологични данни, събрани от земната повърхност, въздушни станции, сателити или радари, за да подготви доклади или прогнози за обществени или други нужди.