| |
| Мениджър Маркетинг |
| Мениджърът “Маркетинг” идентифицира потенциалните възможности, разработва стратегия и ръководи нейното реализиране с цел налагане на фирмената марка на пазара, рекламата и дистрибуцията на продуктите на компанията. |
| Задължения, характеризиращи длъжността: |
- Проучва потенциалната пазарна ниша на компанията, за която работи.
- Изготвя анализи за пазара на продуктите и конкурентната среда.
- Разработва стратегия за налагане на фирмената марка на пазара съобразно конкурентната среда.
- Разработва и ръководи подготовката на маркетингови кампании и отделни проекти.
- Идентифицира възможните подизпълнители по конкретни проекти, води преговори с тях.
- Подготвя или ръководи подготовката на оферти, договори и др. документи за ангажиране на доставчици за изпълнение на маркетингови и рекламни дейности.
- Предлага идеи и разработва или ръководи разработването на рекламни материали за печата и др. медии.
- Следи ефективността на рекламата и рекламните канали и отразява изводите си в справки, доклади, отчети, предназначени за по-висшето ръководство.
|
| Образование: |
| Предпочита се висше образование в областта на маркетинга, рекламата, връзките с обществеността или журналистиката. Допустимо е също висше образование в сферата на дейност на конкретната компания в комбинация с допълнително специализирано обучение по маркетинг. Изискват се мениджърски умения. |
| Потенциални работодатели: |
| Всички компании – частни и държавни, които произвеждат стоки и/или услуги и ги реализират на пазара. |
| |
| Назад Университети Специалности |