kakvidastanem.bgИЗБЕРИ
КАРИЕРА
Търсене в специалности
 
10:03 02.05.2024назад
 
Начало
 
Професии
Университети
Специалности
Планирай кариерата си
 
 
 
Новини
Кариерно консултиране
Полезни връзки
 
 
За нас
Въпроси и отговори
Библиотека
Пишете ни
Карта на сайта
Описание на специалност
Посетена: 8233   
Филмово и телевизионно операторство
Университет:Национална академия за театрално и филмово изкуство "Кръстьо Сарафов" - София
Образователни степени и форми на обучение:
СтепенФормаДържавна поръчкаПриемТакса за кандидастванеТакса за обучениеЦени на учебнициСеместриПериод
Докторредовна     63,0
Бакалавърредовна     84,0
Прием:
Приемните изпити се провеждат в четири кръга. Едновременно с подаване на документите за участие в конкурсния изпит, кандидатите задължително представят 14 броя фотографии: формат 18/24 см.- хоризонтална композиция. Фотографиите са черно-бели или цветни, изработени по класически начин- негатив/позитив или създадени с помощта на новите цифрови и компютърни технологии. Фотографиите трябва да бъдат: 1. Портрет (близък план) - при естествено осветление – 1 брой 2. Портрет (близък план) - при изкуствено осветление – 1 брой 3. Натюрморти: а) при естествено осветление – 1 брой б) при изкуствено осветление – 1 брой 4. Фотографии със свободна тематика – тематично обединени 10 броя Изпълнение: Всяка фотография трябва да бъде подписана и придружена от кратко описание на снимачната техниката, снимачен и копирен процес, вид фотоапарат, формат, оптика, диафрагма, скорост, употреба на филтър, негативен материал и лабораторна или компютърна обработка. I. КРЪГ Творчески конкурс, задължителен за всеки кандидат: Комисия предварително оценява предадените фотографии и провежда на разговор с кандидатите по тях. Цел: Да се оцени предварителната подготовка по материята, по която се кандидатства, и да се установят данните за фотографски умения. ІІ. КРЪГ (анонимен) Прожекция на игрален филм. Писмена работа по зададена тема, тест или писмени отговори по зададени въпроси, свързани с изобразителното решение на филма. Продължителност 4 астрономически часа. Цел: Да се установи чувството за наблюдателност върху основните компоненти, изграждащи филмовото изображение. III. КРЪГ Провежда се в 2 дни: 1 снимачен - за кандидатите и 1 за обработка в лабораторията. Фотоснимки в студио или в натура на предметна композиция натюрморт. Чрез жребий пред кандидатите, се подбира група от предмети. В продължение на 45 минути, всеки кандидат има възможност да изпълни изтеглената задача - еднаква за всички. За целта той получава зареден фотоапарат - формат 35 мм., статив, светломер и фонове. Фотостудиото разполага с необходимите осветителни тела и се обслужва от осветител. Цел: Проверка на уменията за решаване на основни композиционни и светлинни задачи при поставяне при професионални фотоснимачни условия. IV. КРЪГ Цели получаване на цялостно впечатление за подготовката и творческите възможности на кандидата. Първа част: Разговор и защита на резултатите от I, II и III кръг. Втора част: Отговори на въпроси - писмени или устни, свързани с техниката и технологията на съвременното филмово и телевизионно производство, оптика, фото и кино негативни и позитивни процеси (черно-бели и цветни), осветление, осветителни прибори. Трета част: Беседа на комисията с кандидатите за проверка на зрителната памет, култура, художествен вкус и познанията в областта на киното и другите изкуства. ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА: 1. ГОЛОВНЯ А. “Майсторството на кинооператора”, С., Наука и техника, 1971 2. КАРАЙОРДАНОВ,Г. “Кино и телевизионно операторско майсторство”,БНТ,С., 3. ДИМИТРОВ, В. “Проблеми на операторското творчество”С., НАТФИЗ, 2002 4. СТЕФАНОВ, СТ .“Основи на качеството на кино и фото изображението”, С., НАТФИЗ, 1998 5. ШМОК, ЯН “ Изкуствено осветление във фотографията”С., Техника, 1979 6. БЪРНЕВ, П. “Портретна фотография”, С., Техника, 1982 7. МАНОВ, Б. “Теория на киноизображението”, С., 1996 8. ХАЛАЧЕВ, Л. “Художници с кинокамера”,С., “д-р П.Берон”, 1988 9. ТАСЕВ АТ., ХАЛАЧЕВ Л.,“Киносъоръжения и техника на киноснимките”, С.,1980, 10. ДИМИТРОВ,М. “Репортажът–художествен и информационен фактор във филмовото изкуство” С.,АБ,2003 11. ХАЛАЧЕВ, Л. “Документалното киноизкуство и техника”,С., Техника, 1993 12. СТОЕВА, Е. “Изображението в документалния филм”,С., 1992 13. СТОЕВА, Е. „Визията в документалното кино” ACTION,2005 14. РАШЕВ, Е. „Светлината в практиката на филмовия и телевизионен оператор”С.,2002 15. ЛАЗАРОВ, Н. „Изкуство и техника на визуалните ефекти”,С.,“Графимакс”,00Д, 2000 16. МАНОВ, Б. „Дигиталната телевизия” С.,2000 17. ХАЛАЧЕВ, Л. „Направи си сам …ОБЩЕСТВЕНА ТЕЛЕВИЗИЯ” С.,2000 18. ЯНАКИЕВ, АЛ. “Енциклопедия БЪЛГАРСКО КИНО”,С., 1999 19. БЪЛГАРСКИ ИГРАЛНИ ФИЛМИ - 1 и 2 том, С., “П.Берон”, 1988 20. В СВЕТА НА КИНОТО - 1 , 2 и 3 том, С., Народна просвета, 1983 21. Списания: “Киноизкуство”, ”Филмови новини”, “Кино”, “Филм”
 
Назад Универистет
 
 
© 2000-2020 ФБО. Всички права запазени.Общи условия