Администраторът посреща и настанява гостите на хотели, мотели или курорти, следи за тяхното регистриране и оказва необходимото им съдействие. Осъществява връзката между гостите и останалия персонал на хотела.
Формулира и прилага математически модели и други методи, за да подобри структурата и да тълкува информацията, която помага на управителите за взимане на решения, изграждане на политиката на фирмата и други. В някои случаи създава специални програми за обработка на информация или оптимизира вече съществуващи такива. Обикновено се концентрира върху събирането и анализа на информация.
Посреща и придружава туристи и туристически групи, грижи се за тяхното настаняване и програма, осигурява им развлечения. Изнася познавателни лекции и беседи във връзка с посещаваните туристически обекти.
Разработва планове за промоции, реклама и разпространение на нови продукти, стоки и услуги пред крайни потребители или фирми. За целта използва специално подготвени рекламни материали, разпространени в пресата, държи речи, организира представяния и конференции.
Организира и сключва застраховки за злополуки и заболявания. Помага методически по въпросите на “Застраховки злополуки и заболявания“ на клиенти, генерални представителства и представителства на дружеството.