Проверява правилната стойка на пациента или установява гръбначни изкривявания, вероятно причинени от дизфункция на нервната система, помага за подобряване на структурата на тялото. Изследва пациента за да установи източника на смущения. Назначава терапия на пациентите според специфичните заболявания (например – упражнения, почивка, диети).
Оценява степента на повреда в говора на пациента и препоръчва решения за проблемите му. Учи пациента на алтернативните начини за общуване. Прави проучвания относно речевите и говорни дефекти.
Преподава начални и предучилищни уроци на деца с физически и умствени недъзи. Включва учители, които работят с глухонеми деца и преподаватели, които преподават основни теоретични и жизнени умения на умствено недоразвити.
Директорът на училище планира, организира, ръководи и отговаря за осъществяването на държавната и училищната политика в областта на образованието, учебно-възпитателния процес и цялостната административно-управленска и финансова дейност в училището.
Изследва атмосферните явления и тълкува метеорологични данни, събрани от земната повърхност, въздушни станции, сателити или радари, за да подготви доклади или прогнози за обществени или други нужди.
Преподава елементарни науки, лична хигиена, музика, рисуване и литература на деца от 3 до 6 годишна възраст. Спомага за физическото, умствено и социално развитие на децата.
Изследва химическите процеси, протичащи при хората, растенията и животните и оказващи влияние върху растежа и процеса на стареене, изучава ефекта от храната, лекарствата и други вещества, които живите организми приемат.
Прави проучвания, анализира, записва и тълкува миналото, както е записано в източниците, които могат да бъдат правителствени или институционални архиви, записки, вестници и други издания, снимки, интервюта, филми и непубликувани ръкописи като лични дневници или писма.
Играе роли на сцена, в телевизионни, радио-, видео- филмови и други продукции.. Интерпретира сериозни или комични роли като използва реч, жестове или движения на тялото.