Събира и анализира географски данни, осигурени чрез геодезични измервания, фотографски снимки, данни, получени от сателити. Подготвя карти за държавни, социални, политически или образователни цели.
Прави изледвания на природата и използването на земните площи, взаимодействията между човека и природата. Изследва влиянието на човека върху климата, почвите, растенията и животните в дадена област, както и взаимозависимостта между регионите, сравнява локалните и глобалните характеристики.
Ръководи изследвания в областта на ядрената енергетика и проблеми, свързани с освобождаването, контрола и оползотворяването на ядрена енергия и радиационни отпадъци.
Изучава структурата и историята на земната кора, изследва скали, материали и фосили с цел да установи действието на процесите, протичащи на земята върху развитието им, прилага знанията си по физика, химия, биология и математика, за да обясни явленията и да помогне за намиране на минерални и петролни залежи, както и подводни води, подготвя геоложки доклади и тълкува данни от проведени изследвания.
Направлява проучванията, за да установи характерните черти на живота на хората в миналото, както и развитието на тяхната култура, използвайки останки, артефакти, архитектурни находки, намерени при разкопки.
Управлява библиотека и се занимава с всички дейности, свързани с поддръжката. Би могъл да работи в училищни, обществени, музейни библиотеки и други. Задълженията включват подреждането, класифицирането на книги, създаване на каталог със заглавията, съветване на читателите. Други задължения са анализ и систематизиране на данни, поискани от читатели и клиенти.
Направлява изследвания, приготвя доклади, съставя планове, които да служат за разрешение на икономическите проблеми, свързани с дистрибуцията на стоки и реализация на продукцията като цяло. Събира и обработва икономически и статистически данни.
Изучава произхода, развитието и управлението на политическите системи. Изследва широк диапазон от предмети като взаимоотношения между държавите, религията и институциите на отделните държави или политиките на малки градове до тези на големите столици. Изучава теми като обществено мнение, вземане на политически решения и идеология. Анализира структурата и управлението на правителствата и на отделни политически права. Ръководи публични дебати, анализира електронни резултати или публични документи.
Преподава начални и предучилищни уроци на деца с физически и умствени недъзи. Включва учители, които работят с глухонеми деца и преподаватели, които преподават основни теоретични и жизнени умения на умствено недоразвити.
Директорът на училище планира, организира, ръководи и отговаря за осъществяването на държавната и училищната политика в областта на образованието, учебно-възпитателния процес и цялостната административно-управленска и финансова дейност в училището.
Изследва атмосферните явления и тълкува метеорологични данни, събрани от земната повърхност, въздушни станции, сателити или радари, за да подготви доклади или прогнози за обществени или други нужди.
Преподава елементарни науки, лична хигиена, музика, рисуване и литература на деца от 3 до 6 годишна възраст. Спомага за физическото, умствено и социално развитие на децата.