Мениджърът/специалистът логистика отговаря на запитвания, изготвя оферти, предлага различни транспортни и логистични решения, преценява какво е подходящо за клиента и как може да му бъдат спестени разходи и време.
Ръководи и организира цялостната дейност по ликвидацията на щети Каско. Оказва методологична помощ при ликвидацията на щети Каско на генералните представителства и представителствата на дружеството.
Организира и извършва карго застраховане. Помага методически по въпросите на карго застраховането на клиентите, генералните представителства и представителствата на дружеството. Участва в разработване и усъвършенстване на съществуващата методология и организация на работата по карго застраховане.
Извършва имуществено застраховане. Осигурява методологична помощ по въпросите на имущественото застраховане на клиентите и генералните представителства и представителствата на дружеството.
Преподава курсове, отнасящи се до математически концепции, статистика и статистически науки и до приложението на стандартизирани математически техники при решаване на математически проблеми и ситуации.
Планира и продава настаняване в хотели и други туристически и транспортни услуги за клиентите на туристически агенции. Избира и определя начините за транспортиране, условията за настаняване и цените за исканите услуги, според желанията на клиентите и избраните дати.
Води курсове, насочени към културата и развитието на конкретен регион, етническа или всяка друга група (в т.ч. интегриране на етнически или религиозни групи, развитие на региони).
Формулира и прилага математически модели и други методи, за да подобри структурата и да тълкува информацията, която помага на управителите за взимане на решения, изграждане на политиката на фирмата и други. В някои случаи създава специални програми за обработка на информация или оптимизира вече съществуващи такива. Обикновено се концентрира върху събирането и анализа на информация.
Мениджърът “Маркетинг” идентифицира потенциалните възможности, разработва стратегия и ръководи нейното реализиране с цел налагане на фирмената марка на пазара, рекламата и дистрибуцията на продуктите на компанията.
Направлява изследвания, приготвя доклади, съставя планове, които да служат за разрешение на икономическите проблеми, свързани с дистрибуцията на стоки и реализация на продукцията като цяло. Събира и обработва икономически и статистически данни.